På StorsjöGymnasiet kommer studenten att firas i Gillesalen på Restaurang Hof. Byggnaden ligger på Jamtlis område. Ceremonin kommer att hållas uppe i Gillesalen och studenternas utspring på Restaurang Hofs uteveranda (på baksidan av restaurangen). Anhöriga kommer att kunna samlas i parken nedanför verandan på anvisad plats. Parkeringsplatser finns runtom Jamtlis område samt uppe på skolan. Var ute i god tid!

Ni studenter samlas klassvis enligt instruktion här nedan. Ceremonin kommer att börja kl. 11.00 och avslutas för utspring kl. 12.15. Mentorer och rektor kommer att dela ut betyg och stipendier.

Efter själva ceremonin kommer vi att gå ned en våning och förbereda oss för utspringet. Er valda klasslåt spelas på högtalare. När er låt är klar så kliver ni åt sidan för att välkomna de andra klasserna. När alla sprungit ut sjunger vi studentsången tillsammans. Efter studentsången kommer ni att kunna tas emot av anhöriga som väntar på er nedanför verandan.

Instruktion & schema

Studentceremonisjälva ceremonin hålls i Gillesalen. Ni samlas klassvis på gårdsplanen utanför Restaurang Hof, senast kl. 10.40. Ni kommer att bjudas på enklare förtäring.

Utspring – sker från kl 12.15 och beräknas ta ca 30 minuter i sin helhet.

Deltagande i studentceremonin vi vill påminna om att vi inte släpper in berusade elever och att alkohol och andra berusningsmedel inte får tas med in i lokalen.