Rock Of Ages

Här kommer lite fakta om årets slutproduktion av och med skolans estettreor:

Upplev det rockiga och glammiga 80-talet i baren på The Bourbon Room på Sunset Strip Boulevard i Hollywood. Här får vi träffa Lonny, Sherrie, Drew, Dennis m.fl som alla har drömmar om ett liv i rampljuset. Det blir fullt med kärlek, besvikelser, brustna drömmar och förhoppningar samt en mängd olika kända rock´n roll-låtar som du garanterat kommer att känna igen!

Storsjögymnasiets estetiska program sätter för elfte året i rad upp en avslutande examination: en musikal! Bild, musik – och teaterelever, som läst i tre år, levererar sin samlade kunskap och utmanas att jobba i denna gemensamma storproduktion. Det blir levande orkester, sång, dans och skådespel!

Musikalen drivs av elever och lärare i samarbete med Scenkonst Östersund, Nordiska ApS, Medborgarskolan och ett flertal sponsorer.

Pris 180:- / stud 90:-

Speltid: ca 2 tim 30 min,  inkl paus