Vernissage-Utopia

Förvernissage idag på ”Utopia – min sanning”. Alla inblandade frisör- och bildmedia-elever var där för att fira att de rott projektet i land. En reporter från ÖP var också på plats och gjorde ett reportage om den fina utställningen som är en uppföljning av förra årets utställning, ”Du är inte ensam”. Den handlade bl a om psykisk hälsa, allas lika värde, diskriminering, könsnormer mm.

Vid skapandet av Utopia fick eleverna fantisera om en drömversion av sitt framtida jag. Inspiration kommer från utställningen ”Utopia-Between These Folded Walls”, av Cooper and Gorfer. Denna konstnärsduo har gett sin välsignelse för projektet. Stort grattis till alla våra elever för ett väl genomfört arbete. Även en stor bukett till våra lärare Charlotta, Elin, Kajsa och Patrik som drivit igenom detta projekt.

Fler foton finns på vår Facebooksida

Du visar för närvarande Vernissage-Utopia