Programdagar vid StorsjöGymnasiet onsdag 20 och torsdag 21 november.

Ni anmäler er i appen som finns att hämta här:

IOS: Iphone, Ipad mm:

Android: Samsung, Huawei, OnePlay

Vi möter upp elever vid södra entren Kasern 2 (mittenhuset). Där kommer varje elev bli hänvisad till rätt våning beroende på vilket program de anmält sig till. När de kommer till rätt våningsplan får de en namnlapp att sätta på jackan. Därefter tar några av skolans ungdomar hand om besökarna och visar dem till respektive klassrum.

Obs! – De som ska besöka Hantverksprogrammet (frisör) ska gå direkt till Studio Strå på Färjemansgatan 15a.

Onsdag 9:00 – 11:00

• Hantverksprogrammet/frisör – prova på frisörprogrammet
    Obs! Samling i salongen Studio Strå Färjemansgatan 15
  • Estetiska programmet
    Musik – spela i grupp
    Media – foto, media med bildprofil
  • Fotbollsteori – för våra innebandy och fotbollsbesökare SA, BF och EK. Hanna och Margita välkomnar er.
  • Ekonomiprogrammet – ekonomilektion med Liam
  • Teknik – Johan hälsar er välkomna att testa på Programmering i Java. Om ni vill får ni delta i arbetet att ta fram ett enklare ”turspel.”
  • El- och energi – Välkommen att testa på Mekatronik, en rolig kurs första året på El- och energiprogrammet. Mattias tar emot er.

Onsdag 13:00 – 15:00

• Estetiska programmet – Teater – teaterövningar och improvisation
  • Samhällsvetenskapsprogrammet – var med på en lektion i samhällskunskap med Pernilla.
  • Teknik – Ingela tar med er i kursen  Matematik 2b: ”Matematik är ett centralt ämne på Teknikprogrammet. Välkommen att prova på gymnasiematte!”
  • El och energi – Webbutveckling 1. ”Tillsammans med Johan tar ni fram en snygg webbsida med roliga funktioner”.

Torsdag 9:00 – 11:00

• Barn och Fritidsprogrammet – Mental träning. Fredrik välkomnar.
  • Teknik – Johan har en lektion i Programmering 2. ”Vi demonstrerar några coola webbapplikationer som eleverna gjort. Ni kan delta och komma med förslag på förbättringar!”
  • El- och energi – Lektion i Dator- och nätverksteknik med Patrik.  ”Grundläggande kunskaper om hur datorer och nätverk funkar är viktigt och intressant. Denna kurs handlar just om detta!”

Torsdag 13:00 – 15:00

• Hantverksprogrammet/ Frisör – prova på frisörprogrammet.
    Obs! Samling i salongen Studio Strå, Färjemansgatan 15a
  • Estetiska programmet
    Musik – sångensemble
    Media – mediaproduktion
    Teater – Teaterövningar och improvisation
  • Ekonomiprogrammet – ekonomilektion med Anne och marknadsföring med Charlotta
  • Samhällsvetenskapsprogrammet – Hugo lotsar er i Religion och Historia.
  • Teknik –  Johan har en lektion i Programmering 2. ” Vi demonstrerar några coola webbapplikationer som eleverna gjort. Ni kan delta och komma med förslag på förbättringar!”
  • El och Energi – Mattias har en lektion i Gymnasiearbete: ”I slutet av utbildningen gör varje elev ett gymnasiearbete för att visa att man är redo för gymnasieexamen. Vad har våra elever valt att göra? Välkomna att titta!”