Projekt:Dubbel exponering

De här vackra bilden har skapats av en elev i åk 3 vid Estetiska programmets mediainriktning. Uppgiften är en del i kursen Grafisk kommunikation. Syftet med projektet var att fotografera tilltalande platser och aktiviteter i och omkring Östersund för att sedan lyfta fram dessa med en dubbelexponeringsteknik i Photoshop. Detta kontrastrika och energifyllda skolarbete vill framhäva harmonin mellan naturen och människan. Bilderna påminner oss också om vilka möjligheter som finns i Jämtland och hur bra vi har det här. Vi tycker vår miljö är viktig därför anlitade vi Grizzly.se som producerat denna konst på ftalatfri duk med svanmärkt uv-hårdande bläck utan lösningsmedel. STORT TACK till Vinterparken som gav oss möjligheten att ställa ut elevernas arbeten och även ett stort tack Östersundshem och Grizzly som sponsrade detta projekt!

Det övriga alstren finns att beskåda på vår Facebooksida.