Fotouppdrag

Som ett led i vår medieinriktnings strävan att jobba med projekt direkt med det lokala näringslivet, så har ett antal elever i två omgångar hjälpt klädbutiken Eloge. Bilder har tagits till deras skyltfönster samt till de sociala plattformarna Facebook och Instagram. Det har varit en del av kursen Medieproduktion 2 för årskurs 3.

Eleverna har själva fått ta ett stort ansvar och hållit i kontakten med butiken. Planera och genomföra fotograferingarna ,både ute och i vår fotostudio, samt beställa och leverera materialet. Detta för att närma sig den verklighet inom media som de möter efter skolan.

Andra elever i den här klassen har jobbat med företagen Åre Toveri samt Djurmagazinet”. Även det på ett mycket bra och seriöst sätt.