Vi erbjuder två spännande och fullmatade programdagar/kvällar den 23 och 24 mars.

Här nedan följer tider och hållpunkter för de två dagarna.

Estetiska programmet

Kom på vår programträff med Estetiska programmet där du får se och uppleva hur det är att gå på våra två inriktningar!

Teater med musik inriktning är välkomna att delta på en repetition av musikalen Bonnie & Clyde tillsammans med våra 3:or och teater och musiklärare.
Plats: Gamla Tingshuset (ingång Rådhusgatan)
Torsdag den 24 mars 14.00-15.00

Bild med mediainriktning är välkomna på en öppen ateljé. Träffa bild- och medialärare för visa er runt och få ta del av våra senaste projekt.
Plats: StorsjöGymnasiet, plan 4
Torsdag den 24 mars 14.00-15.00

Frågor och anmälan till sophie.zelin@storsjogymnasiet.se

Ekonomiprogrammet, Samhällsprogrammet och Barn- och fritidsprogrammet

Varmt välkommen till en programkväll med information om vår skola och våra tre program, Ekonomi, Samhälle samt Barn- och Fritid. Hur är det att studera hos oss? Personal och elever kommer berätta om programinnehåll samt de idrottsprofiler som finns. Det kommer att serveras fika!

Plats: StorsjöGymnasiet, plan 4
Onsdag den 23 mars18.00-19.00 + tid för frågor

Frågor och anmälan till margita.toften@storsjogymnasiet.se

Teknikprogrammet och El- och energiprogrammet

Välkommen till en praktisk och informativ kväll hos oss på Teknikprogrammet samt El- och energiprogrammet. Du kommer få prova på olika moment som finns inom programmen, samt få information om innehåll och våra profiler (allmän och e-sport). Det kommer att serveras fika!

Plats: StorsjöGymnasiet, plan 5
Onsdagen den 23 mars 18.00-19.00. Prova på-tema. 18–19 provar vi på programmen i allmänhet. Kl. 19-20 ges möjlighet att prova på E-sport.

Frågor och anmälan till: johan.naslund@storsjogymnasiet.se

Frisörprogrammet

Vad roligt att du är intresserad av frisöryrket!

Under programkvällen kommer du få träffa några av våra nuvarande elever, testa på lite olika tekniker som är vanliga i vårt yrke och om du vill till och med bli stylad av en av eleverna! StorsjöGymnasiet är den enda skolan i Jämtland som erbjuder frisörprogrammet på gymnasienivå, så passa på att upptäcka vad vi gör. Fika kommer att serveras!

Plats: Salong Studio Strå, Färjemansgatan 15
Torsdagen den 24 mars 17.30-19.00

Frågor och anmälan till: bitte.haf@storsjogymnasiet.se