Estet – teater

Estetiska programmet med inriktning teater är en högskoleförberedande utbildning som ger dig kunskaper som möjliggör fortsatta studier inom hela teaterområdet. Programmet ger även behörighet till ett stort utbud av andra utbildningar på högskola och universitet.
Teaterinriktningen ger dig praktiska färdigheter som gör att du kan producera en teaterpjäs från idé till föreställning.
Därför valde Isak Teaterinriktningen
Jag valde Storsjögymnasiet för att det var en mysig miljö med högt i tak och med bra utbildade lärare som gör ett fantastiskt jobb. Men såklart även för att fortsätta med min hobby och drömmen att bli skådespelare.
Vad är det bästa med ditt program?
Jag får arbeta på skoltid med min hobby och olika projekt samtidigt som jag får stå i rampljuset och framför kameran där jag hör hemma.
Vilken kurs har varit den du sett fram emot?
Estetisk kommunikation 3 har varit kursen jag sett fram emot. Där alla estetelever från olika inriktningar får jobba tillsammans för att skapa en större musikal som spelas upp för en stor publik.
Vad tycker du om din klass?
Det är en speciell klass om nåt, vi är otroligt spridda med väldigt olika talanger. Med vi har för det mesta bara skratt i klassen. Vilket ger en fantastisk stämning när man bl.a. arbetar med slutproduktionen.
Vad vill du göra i framtiden?
Min stora dröm är att bli skådespelare och ge människor en anledning att skratta och må genuint bra även om det är bara kan vara för en stund så känns det bra att kunna inspirera människor.