Jämtlands innebandyakademi

Mathias Larsson
mathias.larsson@storsjogymnasiet.se

Sportakademi

För dig som vill fördjupa dina kunskaper i idrott med tonvikt lagd på din specialidrott. Hos StorsjöGymnasiet kan du välja att kombinera innebandy med studier på Ekonomi, Barn- & fritid eller Samhällsvetenskapsprogrammet.

Vi vet att gymnasietiden är viktig, och vi vet att du som söker till oss på StorsjöGymnasiets innebandyutbildning både vill satsa på gymnasiestudier och innebandy. StorsjöGymnasiet har startat en innebandyutbildning i samarbete med Jemtland Innebandy.

Innebandyakademin erbjuds just nu till dig som vill läsa på Barn- och Fritidsprogrammet, Ekonomiprogrammet eller Samhällsvetenskapsprogrammet, det sistnämnda med beteendevetenskaplig inriktning. Du kan kombinera dina gymnasiestudier med innebandyträning och träna 2 pass i veckan. Med hjälp av våra duktiga instruktörer utvecklar och förbereder vi eleverna för framtida utmaningar. Genom ett professionellt arbetssätt får ungdomarna kunskap, kompetens samt erfarenhet.

Alla spelare ska både bli tekniskt och taktiskt skickligare. Det ska vara en stimulerande miljö där träningar och teori håller hög kvalité. Akademins hörnstenar för att lyckas är professionalism och sportsligt uppträdande. Det, tillsammans med vår värdegrund, skapar förutsättningar för en bra verksamhet. Under år tre erbjuder vi ett antal individuella kurser. Eleverna gör sina val beroende på hur man vill att framtiden, på eller utanför innebandyplanen, skall se ut. JIA samarbetar med StorsjöGymnasiet och de lokala innebandyföreningarna Jemtland Innebandy, IBF Frösön, Brunflo FK samt Krokom Innebandy.

Valet av denna sportakademi ger dig

• Bedriva målinriktad träning på bra tider och arenor.
  • Teknisk och taktiskt bättre förutsättningar.
  • Stimulerande miljö där träning och teori håller till.
  • Fri tillgång till gymmet på Friskis och Svettis.
  • Erfaren ledarstab

Instruktörer

• Niclas Engström
  • Sophie Zelin

Kvalitet och kompetens alltid en prioritet

Utbildning, erfarenhet och ambition är den lyckade kombination våra instruktörer och pedagoger besitter för att ge den bästa möjliga utbildningen till våra elever.

Efter studenten

Ska du ha goda kunskaper om ledarskap, hälsa och vara ännu bättre på din specialidrott inför den satsning du själv väljer att göra.

Film om sportakademin

Vill du ha mer information?