Spännande boksläpp

Idag var det mycket hysch hysch då lärarna hade hintat om en stor happening på skolan. Stor förväntan hade byggts upp till bristningsgränsen. Vad var på gång? Ett klassrum var riggat med sarg och hockeymål. Man kunde se genom fönstret på dörren att därinne var verkligen spännande saker på gång. Ett stort antal stolar var också framsatta för den månghövdade publiken.

När den efterlängtade showen drog igång fick vi uppleva en glassig sportchef och f.d storstjärna, tuffa hockeyspelare, smäktande sång, vacker musik, den buttra gamla tränaren samt några små kittlande intriger av och med de inblandade karaktärerna i boken. Fantastiskt skådespel av samtliga inblandade.

All denna ”teater” handlade nämligen om att skapa ett intresse för den kommande boken som eleverna nu ska ta sig an, Fredrik Backmans ”Björnstad”. Boken är Backmans allvarligaste roman hittills. Det är en berättelse om kärleken till en folkrörelse,men även om manlighet, identitet och längtan efter att få visa vem man verkligen är.

På filmklippet ser man hur lärare Alee Farrohi briljerar i hockeyrinken. Ursäkta för den mediokra kvaliten men det mörka rummet ställde till det för filmcrewet.

Du visar för närvarande Spännande boksläpp