Bokseminarium

Bokläsandet och läsförståelsen bland unga i Sverige har minskat, trots att läsning är en avgörande faktor för hur man lyckas i samhället. Det här vill vi på Storsjögymnasiet förändra.
Eleverna i BF, EK och SA får i åk 1 och 2 delta i ett läsprojekt och i åk 1 har vi läst boken ”I skuggan av San Siro”. Idag var det bokseminarium!
Eleverna fick läsa, analysera och diskutera boken utifrån många olika perspektiv och de var inte sena med att dela med sig av sina tankar och känslor kring boken. Boken griper verkligen tag i många olika saker förutom själva berättelsen om att ha en proffsdröm. Den handlar också om identitetskris, sexmissbruk, tränarbråk, möte med den stora kärleken, droger, ensamhet och tristess.
En elev sa: ”Jag har inte läst så många böcker, men om det skulle komma en San Siro 2 skulle jag nog vilja läsa den!
Stort tack till bitr rektor Mathias för riktigt fina foton!

Se fler foton på Facebook

Du visar för närvarande Bokseminarium