Alla barn har rätt

Ledare på snö!
Idag var projektet ”Alla barn har rätt” på besök hos Barn- och fritidsprogrammets åk 2. Projektet arbetar för att erbjuda barn olika sätt att leka och glida på snö för att inspirera dem till mer fysisk aktivitet. Projektet är ett samarbete mellan Svenska Skidförbundet, UNICEF och Håll Sverige Rent.

Eleverna på Barn- och fritidsprogrammet kommer spela en central roll då de kommer vara ledare för de fritidshemsgrupper som är med i projektet. Ungdomarna kommer först att få en utbildning för att senare göra sin praktik ute bland barnen på fritidshemmen.

Idag genomfördes den första utbildningsdelen vid Storsjögymnasiet i Östersund. Representanter från Svenska Skidförbundet, Unicef Sverige och Håll Sverige Rent, tillsammans med våra elever, såg till att dagen blev ytterst lyckad.

Du visar för närvarande Alla barn har rätt